Thursday, June 06, 2002

مشگل يونيكدي

هميشك
شهرفرنگي از تهرانتو نيوز گزارش ميدهد :
مشگل يونيكدي يا بزبان خودمان سؤالي شدن صفحة وبلاگ ؛ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هفته گذشته دو سه تائي ايميل از طرف چندتا از دوستاني كه به وبلاگخونة ما سري ميزنند و از خواننده هاي وبداشتهاي ما هستند دريافت كرديم كه به ما اطلاع دادند كه مطالب
نوشته شده فقط بصورت علامت ؟؟؟؟؟؟ ديده ميشوند !! و ما متوجه شديم كه مشگلي در كار است ؛حالا براتون بگم جريان چگونه اتفاق افتاد و چه گونه آنرا حل كرديم.
در تاريخ 28 ماه مي 2002 ما تصميم گرفتيم بلاگر معمولي خودمان را به بلاگر حرفه اي 2# تبديل كنيم : Basic Blogger up to Blogger PRO 2
اين سرويس جديد بلاگر معادل 45$ دلار آمريكائي براي يكسال هزينه دارد ؛ “ آب مي خورد “ كه ما با كرديت كارت انرا پرداخت كرديم .
بعداز اين تغير و تحول نه چندان پيچيده ؛ با سلام و صلوات شروع كرديم به استفاده از سرويس جديد ؛ در تاريخ 29 مي اولين مطلبي كه آماده كرده بوديم ؛
نوشتيم و آرايش و پيرايشش كرديم و اومديم پستش كنيم ؛ كه چشمت روز بد نبينه ؛ هر آنچه كه ظرف سه چار ماه گذشته به فارسي نوشته بوديم دود شد و غيبش زد ؛
همشون محو شدند ؛ هرچي اين در و اون در زديم بي فايده بود !!! ديكه نه فايلي در كار بود و نه آرشيوي !!! نه دسترسي داشتيم به صفحة اصلي ونه آرشيو !!! فقط؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
درد سرتون ندم ؛ كلافه شده بودم ؛ نمي دونستم چي كار بايد بكنم ؟؟؟ شايد هم به يه شكل هائي ديونه ؛ يكي دوتا ايميل به بلاگر فرستادم وبعدش هم جعبة جادوئي سركاري و
خاموش كردم و رفتم سراغ كار باغبوني ؛ سر خودمو با باغچه و سبزي ها خاك و كود گرم كردم ؛دو روز باين منوال گذشت و از بلاگر هيچ خبري نشد !!
با بچه هاي گروه وبلاگ نويسهاي خارجكي كه من عضو آن ها هستم تماس گرفتم ؛ اون ها هم چپ و راست ايميل مي فرستادند ولي مشگل همچنان لا ينحل باقي مانده بود !
به چندتائي از وبلاگ كاران ايراني كه مي شناسم ايميل فرستادم و از آن ها كمك خواستم ؛ آن ها هم از اين مشگل تكنيكي چيزي نمي دانستند ؛
روز سوم ماه جون متوجه شدم كه من تنها نيستم كه اين مشگل را دارم ؛ چندتا از بچه ها در ايتاليا و ژاپن و يونان هم باين بيماري مبتلا شده اند ؛
مخلص كلام ؛ روز چهارم جون داشتم ايميل هاي گروه را زير و رو ميكردم كه در يكي از آنها يك آدرس بلاگر پيدا كردم ؛ و از طريق آن وارد سايت بلاگر شدم ؛
فراموش كردم بگويم كه اين در هم ريختگي و سؤالي شدن وبلاگ ها مشگل خود بلاگر بود كه چندتائي كد هاي امتحاني آنرا بوجود آورده بود و خودشان هم ميدانستند ولي
نمي توانستن آنرا حل كنند !! و اين مسآله به نام “ مشگل يونيكدي “ در سطح بين المللي مطرح گرديد و هنوز هم ادامه دارد !!
من چگونه مسآله را حل كردم : از طريق اين آدرس -----»http://tsp.blogger.com وارد شدم و sign in ;كردم و رفتم آخرين setting را پاك كردم و برگشتم به
صفحة اديتور و آخرين مطلبي كه در تاريخ 30 ماه مي نوشته بودم را براي اديت انتخاب كردم و روي آن چند تائي جمله اضافه كردم ؛و بعد دكمة post & publish را زدم
ميدونين چي شد ؟؟؟ همة نوشته ها به حالت اول خودشون برگشتند و وبلاگ «« هميشك »» بعد از اين عمليات نه چندان پيچيده به هوش آمد و تا امروز زنده مانده است ؛
و دارد كار ميكند ؛ رفتم سراغ وبلاگ «« ايران آرا »» و همان كارها را روي آن انجام دادم و آن هم راه افتاد و الان هر دوي آنها دارند تو حياط بازي ميكنند
و از سر و كول همديگه بالا مي روند ، بعد از اينكه مطمئن شدم كه مشگل حل شده است به اون بچه ها در ايتاليا و ژاپن خبر دادم و انها هم وبلاگشان راه افتاد.
نتيجه : در اين ماجرا دوستان زيادي در وبلاگستان با من همراهي و همدردي كردند كه از يك يك ان ها سپاسگزارم و چندتائي دوست وبلاگ كار خارجي هم پيدا كردم.
شهرفرنگي ميگه : صبح معلوم ميشه كت تن كيه !!!
احساس غريبي مكن ++اينجا ++كه رسيدي.
اگر نوشته هاي ما ارزش خواندن دارند ؛ لطفآ وبلاگخونة ما را به ديگر ياران معرفي كنيد . با سپاس

0 Comments:

Post a Comment

<< Home