Tuesday, July 16, 2002

در لابلاي خبرها !!!

هميشك
:شهرفرنگي از تهرانتو نيوز گزارش ميدهد :
شهر شهرفرنگه ؛ از همه رنگه ؛ رنگو وارنگه ؛ خيلي قشنگه ؛
كلي تموشا داره ؛ هيچ جاي حاشا نداره ؛ خوب تموشا كن
نيازي به توضيح و تعريف هاي معمول شهرفرنگي نيست!!! نقال خبر پايگاه اينترنتي «امروز» :
اولين هيأت پارلماني اروپا در تهران
كشورهاي اروپايي با اعزام يك هيأت پارلماني به تهران، فاصله خود را با واشنگتن بيشتر مي‌كنند. هيأت پارلماني روز سه‌شنبه وارد ايران خواهد شد و طي شش روز اقامت، از تهران و جاذبه‌هاي توريستي شيراز بازديد خواهد كرد.
يك منبع مطلع در مجلس به «امروز» گفت اين هيأت با دعوت رسمي مجلس شوراي اسلامي به تهران سفر مي‌كند و اولين هيأت پارلماني است كه از اروپا به ايران مي‌آيد. به‌گفته وي با ورود اين هيأت «باب تازه‌اي بين ايران و اروپا گشوده مي‌شود و سنگ بناي جديدي بنا نهاده مي‌شود كه مي‌تواند پيامدهاي مناسبي در روابط سياسي، تجاري و صنعتي دوجانبه و همكاري‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي داشته باشد.»
رياست اين هيأت پنج نفره را «المربروك» رئيس كميته امور خارجي پارلمان اروپا به عهده دارد و بارونس نيكلسون و ميشل گهلر معاون و مخبر كميته در امور ايران، گليني فورد و دمتريو ولجيچ او را همراهي مي‌كنند. پارلمان اروپا در 22 آذر 1380 سفر اين هيأت به تهران را تصويب كرده، اما برخي مسائل في‌مابين و هماهنگي‌هاي لازم موجب تأخير 7 ماهه شد. اين منبع مطلع گفت: در شرايطي‌كه جناحي در آمريكا تلاش مي‌كند، كشورهاي اروپايي را به سمت سياست‌هاي كاخ سفيد سوق دهد، سفر اين هيأت بيانگر عزم كشورهاي اروپايي به نزديكي با ايران در زمينه‌هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي است. اتحاديه اروپا ماه گذشته با وجود مخالفت دولت بوش تصميم گرفت روابط اقتصادي خود با ايران را فارغ از انتقاد به مسائل حقوق بشر گسترش دهد.
اين هيأت در زمان حضور خود در تهران علاوه بر رئيس مجلس با رئيس جمهور، رئيس كميسيون سياست خارجي، فراكسيون زنان و احتمالاً نمايندگان اقليت‌هاي ديني در مجلس ديدار
خواهند كرد.
اين آقاي(؟) با ريش و پشم كه در عكس ملاحظه ميفرمائيد « حسين شريعتمداري » همة كارة دروغ نامة كيهان تهران ميباشند كه مشغول معامله با سفير كشور سوئيس ميباشند؛
“ نا كفته نماند كه اين سفير جانشين سفير آمريكا در ايران ميباشد“ ؛ ( حافظ منافع آمريكا در ايران سفير سوئيس در ايران است!!!!‌)

حسين شريعتمداري و سفير سوئيس و مزخرفاتي كه در كيهان چاپ شده و من مطمئن هستم شما هرگز آن را نخوانده ايد حاوي نكات جالبي است ؛
عصر ديروز آقاي تيمو تئوس گولديمن، سفير سوئيس در جمهوري اسلامي ايران با حسين شريعتمداري مديرمسئول روزنامه كيهان در محل روزنامه ملاقات كرد و پيرامون مسائل داخلي و سياست خارجي ايران اسلامي به بحث وگفتگو نشست.
سفير سوئيس در آغاز ضمن بيان اين نكته كه با بسياري از مواضع كيهان مخالف است گفت: ولي روزنامه كيهان را يك روزنامه معتبر و حرفه اي مي دانم كه مواضع روشن و مشخصي دارد و مواضع خود را بدون ابهام و با صراحت اعلام مي كند. سفير سوئيس افزود، از ويژگي هاي درخور تقدير كيهان، اين است كه اخبار فراواني از داخل و خارج كشور درج مي كند و همواره درباره مسائل مهم بين المللي تفسير و تحليل دارد. مخصوصا آنكه ديدگاه خود را در گزارش هاي خبري دخالت نمي دهد، اگرچه تاكيد مي كنم كه با بسياري از مواضع روزنامه شما موافق نيستم.
آقاي گولديمن با بيان اين مطلب كه در دوره اول رياست جمهوري آقاي خاتمي سخن از اصلاحات بود ولي امروزه زمزمه هايي درباره ضرورت تغيير سيستم شنيده مي شود، نظر مديرمسئول كيهان را جويا شد و شريعتمداري در پاسخ گفت: مفهوم اصلاحات در فرهنگ سياسي، تبديل ناهنجاري ها به هنجارها و سامان دادن به نابساماني هاست كه در چارچوب قوانين يك نظام حكومتي صورت مي پذيرد و آقاي خاتمي نيز همانگونه كه بارها تأكيد كرده اند به همين تعريف از اصلاحات تكيه دارند و آن را در بستر قانون اساسي و تعاليم اسلام دنبال مي كنند كه اين ديدگاه از سوي تمامي مردم چه آنها كه به آقاي خاتمي رأي داده اند و چه ديگران مورد تاييد است. سفير سوئيس ضمن تأكيد بر درستي اين تعريف از اصلاحات و نگاه مبتني بر اسلام آقاي خاتمي، پرسيد: نظر شما درباره زمزمه هايي كه پيرامون انجام برخي از تغييرات در سيستم و قوانين آن مطرح مي شود، چيست؟ و شريعتمداري گفت: تقريبا تمامي گروههايي كه با تابلوي اصلاحات در عرصه سياسي كشور حضور دارند، اصلاحات را در چارچوب قوانين اسلام و قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران مي پسندند و البته همانگونه كه اشاره كرديد، برخي از افراد نيز اخيرا زمزمه هايي درباره تغيير سيستم مطرح كرده اند. ولي اين ديدگاه با واكنش شديد رياست جمهوري و اكثريت قريب به اتفاق گروههاي موسوم به اصلاح طلب روبرو شده است به طوري كه امروزه اين عده اندك و كم شمار زمينه مناسبي براي ادامه حضور خود در ميان طرفداران واقعي آقاي خاتمي ندارند.
مديرمسئول كيهان افزود: گروههاي سياسي اگرچه با يكديگر اختلاف سليقه دارند ولي در برابر تهديداتي كه اساس نظام را نشانه رفته است، متحد و يكپارچه هستند و به عنوان مثال، از اتحاد گروهها و احزاب سياسي در مقابل بيانيه اخير جورج بوش ياد كرد.
سفير سوئيس با اشاره به يادداشت چندماه قبل كيهان در انتقاد به طرح صلح اميرعبدالله و پاسخ سفارت عربستان به اين يادداشت گفت: ترديدي نيست كه طرح صلح امير عبدالله هنوز نقاط مبهم فراواني دارد ولي اين طرح كه در آن به رسميت شناختن اسرائيل و عقب نشيني اين كشور از سرزمين هاي اشغالي بعد از ژوئن 67پيش بيني شده است مي تواند مقدمه مناسبي براي حل مشكل فلسطين باشد و افزود: شما اسرائيل را يك غده سرطاني مي دانيد و مفهوم اين ديدگاه آن است كه غده سرطاني بايد از بين برود و حال آنكه امريكا، اتحاديه اروپا و ساير كشورهاي اسلامي خواهان تشكيل دو دولت در منطقه هستند دولت اسرائيل و يك دولت فلسطيني .
«« ادامة اين مزخرفات را ميتوانيد در كيهان بخوانيد ! اما شهرفرنگي ميگويد : مذاكرات پشت پردة با آمريكا و نمايندگانش در ايران به شيوه هاي رنگوارنگي به نمايش در آمده است ؛

شهرفرنگي ميگه : “ صبح معلوم ميشه كت تن كيه “!!!
اگر نوشته هاي ما ارزش خواندن دارند ، لطفآ وبلاگخونة ما را به ديگر ياران معرفي كنيد ، با سپاس
احساس غريبي مكن ++اينجا++ كه رسيدي
هميشك باشيد

0 Comments:

Post a Comment

<< Home