Tuesday, June 10, 2003


ایــــران ! نــازنــیــن خــاک اســــلام زدهً مــــا







هــمــوطـــن ! وقت آنست که فــــریاد کنیــم بیـــــداد را



مـُـنــجى شــهــر كــجــاســت؟ " --- " مـُـنــجى شــهــر تــوئــى, مـُـنــجى شــهــر مــنــم, مـُـنــجى شــهــر مــائــيـــــم ... "

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

بنيادگرائی اسلامی ـ بصورت جنبشی تمام خواه و ايدئولوژيک ـ چه در حوزة عمل و چه در حوزة عقايد , شباهت های فراوانی با توتاليتاريسم و خصوصا ًفاشيسم دارد .
« اســـلام راســتــیــن » و « تــوتــالــیــتــاریـــســـم » ( تـــمــام خـــواهـــی و ســــلـــطـــه گـــــرائـــــــی )



ای شـــــــغــل تـــــــــو در خـــــــرقـــه هــــــمــه شــعــــبـــده بــــــازی
زیـــــن تــخـــم کـــه کـــشــتــــی ، چـــــه کــــــرامـــــات بــــرآمــــــــد



مذهب شیعه از اواسط قرن اوّل هجری ( بعداز قتل عثمان ) در ایران رواج داشته ، و بعنوان سنگری برای احیاء یک حکومت ملی ، همواره پرچم مبارزاتی ایرانیان بود .
( « تــشــیـــــع » در زمان آل بویه ، و در حکومت های بعدی – بخصوص در زمان علاءالدین خوارزمشاه و در عصر ایلخانیان (سلطان محمد خدابنده یا الجاتیو ) ،
بخاطر ضرورت ها و ملاحضات سیاسی ، مورد توجه و ترویج فراوان بوده است
مهمترین " راز بقاء " مذهب شیعه در ایران ، محرومیت ها و مظلومیت های تودهً مردم بود.
ملتی که حملات مرگبار و ویرانگری چون حملهً اعراب ، حملهً ترکان غزنوی ، حملهً سلجوقی ها ، حملهً مغول ها ، حملهً تیمور و ده ها تجاوز و تاراج داخلی و خارجی را تحمل کرده بود.
این چنین ملتی ، که تکیه گاه اقتصادی و امنیت اجتماعی خود را از دست داده بود " تشیع " را ابتداء بعنوان سنگری برای ایجاد یک حکومت ملی غیر عرب ( در برابر مذهب سُنی خلفاء ) برگزید ، و سپس – وقتی که از استقرار حکومت ملی و دموکراتیک ، مایوس شد و با مظالم و استبداد و استثمار بیشتری روبرو گردید ، خاطرهً « مزدک » و « بابک » را از دست داد ، و چهرهً " حضرت علی " و " امام حسین " را به خاطر کشید و درد و رنجها و مصائب " خاندان علی " ، مظلومیت ها و رنجهای خود را یافت و با گرایش به این خاندان ( شیعه گری ) و یادآوری خاطرهً " شهدای کربلا " ، محرومیت ها و مظلومیت های خود را فراموش کرد.......
و از اینجا " روضه " ها – بعنوان بهترین وسیلهً برای " خلع سلاح " روحی توده ها و " تکیه " ها – بعنوان بهترین " آرام گاه " خشم انقلابی روستائیان و رنجبران - مستقیم و غیر مستقیم – به خدمت حکومت های فئودال در آمدند........
و این چنین شد که در کنار انبوه کشورهای " ســُـنی مذهب " جامعهً ما ، بصورت تنها کشور " شیعه مذهب " دنیا ، باقی ماند و " خانقاه " ها نیز " آرامگاه " خشم و خروش رنجبران و زحمتکشان گردید.
""""""""""""""""""""""""""""
« تروریسم مذهبی »
تبانی و توطئه پاسداران دین و دولت ، موجب شد تا بار دیگر اندیشمندان و متفکران پیشرو جامعه ، برای جلب توده ها و حرکت انقلابی زحمتکشان ، و نیز برای مصون ماندن از تعقیب و تهدید فقها و شیوخ صوفیه و حامیان حکومتی آنها ، از " لوا "ی تصوف و مذهب ، استفاده کنند و عقاید انقلابی و " الحادی " خود را در " لفافهً "ی کلمات و عبارات صوفیانه ابراز نمایند.
اگر " لفافهً تشیع " شکل کلی نهضت های توده ای بعداز حملهً اعراب بود ، " لفافهً تصوف " نیز ( بطور کلی ) شکل عقیدتی " اکثر " نهضت های انقلابی و الحادی بعداز حملهً مغول و تیمور به ایران میباشد.
"""""""""""""
مـــــا را چـــــــــــو آفـــــتــــاب مــســـاوی اســـــت مـــــرگ و زیــــســـــــــــت
گــــــــــــــر شــــــــام مـــــــــــرده ایـــــــــــــم ، ســـحــــر زنــده گـــشــتـــه ایــم
::::::::::::::::::::::::
واژه شناسی :
آته ئیسم = خدا ناگرائی – الحاد
تئولوژی = خدا شناسی
پان تئیسم = همه خدائی – وحدت وجود
:::::::::::::
بریده هائی از کتاب { جنبش حروفیه و نهضت پسیخانیان « نقطویان » } پژوهش و نگارش : « علی میرفطروس »

"""""""""""""""""""""""

برای خواندن نــا گــفــتــه هـــای مـــمــنــوع در پـــیــونـــــد بــا اســـــلام و ایــــــــــــــران بـــــــــــــــه :
:: ایــــــــران آرا ::
:: خــبـــرچــــیــن ::
ســـــــــــــــــــــــــری بـــزنــــیـــد.
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
و شهرفرنگي ميگه: ” صبح معلوم ميشه ’كت تن كيه” ؟؟؟

0 Comments:

Post a Comment

<< Home