Sunday, August 15, 2010


29 بهمن 1357:
ملاقات "کانون نویسندگان ایران" با امام خمینی


سرباز كوچك


در چنین روزی "بيست و نُـهم، بهمن ماه" در سال ١٣٥٧، شماری از اعضای کانون نویسندگان ایران با "امام اُمت" ملاقات کردند.
در این نشست خانم سیمین دانشور و آقایان محمد قاضی، باقر پرهام، غلامحسین ساعدی، شیخ مصطفی رهنما، منوچهر هزار خانی، سیاوش کسرایی، نعمت میرزاده، جمال میر صادقی، فریدون تنکابنی، اسماعیل خویی، محمد علی سپانلو، محمد [محسن] یلفانی، جواد مجابی بزرگ پور، [محمد]جعفر مختاری، فریدون فریاد [رحیمی]، اسفندیار فرد و جلال سرافراز حضور داشتند.

در آغاز این نشست «باقر پرهام» با قرائت پیام کانون نویسنگان ایران به "ستم رژیم پهلوی" علیه نویسندگان این مرز و بوم اشاره کرد و در ادامه خاطر نشان کرد: "وظیفه ماست که همگام با ملت آزادی-خواه ایران همچنان با هر گونه سانسور و اختناق فکری مبارزه کنیم. رجای واثق داریم که در این راه از حمایت آن حضرت بر خوردار خواهیم بود."

«امام خمینی» در این دیدار با اشاره به وحدت کلمه به عنوان بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی به رسالت سنگین نویسنگان اشاره کرد و اظهار داشتند: "آقایان! شما نویسندگان الآن تکلیف بسیار بزرگی بر عهده-تان هست. پیش-تر قلم شما را شکستند، الان قلم شما باز است لکن استفاده از قلم در راه آزادی ملت، در راه تعالیم اسلامی بکنید. این ملت که می بینید، تمامشان زیر بیرق اسلام است که وحدت پیدا کردند. اگر نبود قضیه وحدت اسلامی، ممکن نبود اجتماع اینها(؟). الان از بچه چند ساله تا پیرمرد هشتاد ساله همه با هم در این نهضت شرکت دارند و همه با هم در این پیروزی شرکت دارند، همه با هم همصدا آزادی را طلب می کنند و استقلال را والحمدالله اینها به دست آمده است و جمهوری اسلامی را می خواهند و آن هم انشاءالله با آرای عمومی به دست می آید.
آنچه که الان لازم است برای همه ما حفظ این وحدت است...".

سرباز كوچك [+] - 18.02.2007

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home