Thursday, August 26, 2010


سرنوشت آزاداندیشی در جامعه-ی توحیدی


سیامک مهر
[+]

جامعه-ی توحیدی و تقوایی در حقیقت همین «دشت بی فرهنگی ما»ست که مجاهدان و جهادگران و سایر گراز-های اسلام زمینش را شخم زده اند و آخوند-ها و علما(؟) و فقها(!) و اخیراً هم اسلامفروشان فُکل کراواتی، بذر جهل و دروغ و خرافه و خفقان و عزاداری و سیاهی و مرگ بر آن افشانده-اند. جامعه-ی توحیدی، جامعه-ی جنازه هاست.

اگر مبارزه با آزادی و آزاداندیشی را هدف و آماج نظام-های تام-گرا و نیز ترور را به عنوان مؤثر-ترین وسیله و از سویی ویژگی و خصیصه-ی اصلی ِ توتالیتارسم برشناسیم، آنوقت خواهیم دید که در جامعه-ی اسلامی، ترور به معنی دقیق کلمه، یعنی؛ وحشت پراکنی پایه-های هستی و حیات جامعه-ی توحیدی و تقوایی را شکل داده و استوار می دارد. این مهم همواره با همکاری و همدستی آخوند-ها و علما(؟) و آیت الله-ها... و لشوش و اراذل و اوباش و فرومایه-ترین و پست-ترین اقشار جامعه صورت می گیرد.
افزون بر ترور آشکار و قتل و نابودی "آزاداندیشان" که با تکفیر و فتوا و حکم ارتداد و مهدورالدم شناختن "آزاد-اندیشان" پیوسته جریان دارد، هر فرد مؤمنی نیز با رفتار تهاجمی و طلبکارانه-ی خود، دائماً در حال کنترل میزان ایمان افراد جامعه است.

تجاوز به حقوق و آزادی-های افراد در جامعه-ی اسلامی مستقیماً نشأت یافته از آموزه-های قرآنی و کلام خشونت بار و تهدیدگر و قهرآمیز "الله" حتا در رحمانی ترین آیات قرآن است.

همچنین در جامعهء توحیدی اسلام، سرکوب آزادی و آزاداندیشی نیروی خود را بیشتر از هر منبع قابل تصوری در نظام های توتالیتر، در واقع از کلام رهبران و راهنماهای معصوم و مصون از خطا و پیشوایان مرده و زندهء مذهبی که روایت و حدیث خوانده می شود اخذ می کند. کلام معصوم همچون پتکی سنگین بر سر هر آزاداندیشی پیوسته فروکوفته می شود. قداست و معصومیت امامان و رهبران مذهبی قدرتی فراتر از قدرت رئیس یک حزب و یا رهبر نظام توتالیتر در اختیار مؤمنان جهت سرکوب آزاداندیشان قرار می دهد.

اسلام در درونه-ی خود مکانیزمی بسیار مؤثر و خودکار بنام«امر به معروف و نهی از منکر» تعبیه نموده که موجب رشک کارگزاران نظام-های توتالیتر است. با وجود فریضه و تکلیفِ «امر به معروف و نهی از منکر» نزد مؤمنان، برای کنترل عمومی دیگر هیچ نیازی به استخدام در آوردن هزاران خبرچین و جاسوس و مأمور انتظامات و اتلاف هزینه-ی هنگفت نیست. هر تغییر و تفاوتی بلافاصله از سوی مؤمنین با موازین شرع و مبانی اسلام مورد ارزیابی قرار گرفته و تکلیفش روشن می شود.

ادامـــه[+]

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home