Tuesday, April 03, 2007

حـلبـــی آبـاد


حلبـی آبادی تو دلِ شهـرِ شيـراز


شيراز

اينجا بخشي از ايران و سرزمين فارس است. اين کودکان ايراني‌اند!؟



اينجا کلان‌شهر شيراز است. شهر شعر و گل و بلبل. پايتخت به‌اصطلاح فرهنگي ايران‌زمين. سال نو هم فرا رسيد و چند روزي هم از آن گذشت. بسياري از مردم از سراسر ايران براي تفريح و شادي و گذراندن تعطيلات نوروزي به شيراز خوش آب و هوا آمده‌اند. اما شيراز و وضع بي‌مثالش، همايون طالع و فرخنده فالش براي خيلي از ساكنان آن خيلي هم همايون و فرخنده نيست.
تنها اندكي آن طرف‌تر از "حافظيه" يا "آرامگاه سعدي" كه خيلي از هموطنان براي تفريح و شادي به اين اماكن آمده‌اند، در انتهاي يک کوچه باريك، يک مجتمع مسکوني متفاوت از اماكن اطرافش وجود دارد كه تفاوت و اختلاف اين دو نقطه به اندازه فاصله و اختلاف "عدالت" و "بي‌عدالتي" است. زميني چند هزار متري با آلونک‌هاي کوچک. نهايتا يک متر در دو متر. از تابوک ديوار چيده‌اند و سقف آن هم از حلبي است که روي آن را پلاستيک کشيده‌اند. از خودم مي‌پرسم مگر هنوز هم در كشور ما "حلبي‌آباد" وجود دارد؟!

ادامــهء گزارش به گفتهء گزارشگر ايسنـا[+]

+!+!+!+!+


نرخ ديه در سال13۸۶


غلامحسين الهام، وزير دادگستری در بخشنامه ای به مراجع قضايي سراسر كشور نرخ ديه در سال 86 را برای اجرا ابلاغ كرد.
نرخ ديه قانون مجازات اسلامي در سال 1386 به فتوای خامنه ای و با اخذ نظر مراكز خبره كشور(؟) و تصويب رياست قوه قضاييه ، قيمت سوقيه اعيان(؟)، ارزش ريالي ديه كامل بر مبنای بند 1 ماده 297 قانون مجازات اسلامي، 35 ميليون تـومان مي باشد. [انتخاب - 9 فروردين86 ]



0 Comments:

Post a Comment

<< Home