Sunday, July 13, 2003

زهرا کاظمی با جمجمه شکسته در بيمارستان سپاه درگذشت
زهرا کاظمی که در زندان اوين به شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفته بود، در بيمارستان سپاه درگذشت. پزشكان گفته اند وقتی وی با جمجمه شكسته به بيمارستان منتقل شد از نظر مغزی مرده بود.
**************
قتل خبرنگار – عكاس كانادايي درزندان اوين تهران زير شکنجه در اثر ضربه های مکرر به سرش نه در بيمارستان اطلاعات سپاه
اظهارات مديركل مطبوعات و رسانه‌هاي خارجي ارشاد در مورد آنچه بر «زهرا كاظمي» در ايران گذشت
مديركل مطبوعات و رسانه‌هاي خارجي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي روز شنبه از درگذشت «زهرا كاظمي» عكاس و خبرنگار مجله «ركتو روسو» كه تابعيت ايراني و كانادايي دارد،‌ خبر داد. اين روزنامه نگار در جريان ناآرامي‌هاي اخير مفقود شده بود و پس از 12 روز به حال كما در بيمارستان بقيه‌الله سپاه به CCU منتقل شد.
«محمدحسين خوشوقت»:
"اداره كل مطبوعات و رسانه‌هاي خارجي ديروز اطلاع يافت كه خانم زهرا كاظمي شب گذشته در سن 54 سالگي به علت سكته مغزي دارفاني را وداع گفته است."
دروغگوئی ، بی شرمی ، بی وجدانی ، فريبکاری و دريدگی جزء لاينفک جنايتکاران مسلمان اشغالگر ايران است.
خانم زهرا کاظمی - زير شکنجهً قصابان زندان اوين تهران به دستور سر قصاب سعید مرتضوی جان داد
مديركل مطبوعات خارجي افزود: اطلاعات اين اداره حاكي است كه زهرا كاظمي به پزشكي قانوني انتقال يافته و با توجه به مدارك هويت ايراني‌اش، مراجع ذيربط همانند ساير شهروندان ايراني با او رفتار خواهند كرد.
رژیم آدمکش اسلامی نمی خواهد کالبد بی جان اين گزارشگر را به تنها فرزندش که کانادائی است تحويل دهد - چرا؟ که پيکر بی جان زهرا کاظمی گوياترين سند محکوميت اين رژیم بی آبرو می باشد.
خوشوقت درباره نحوه فعاليت اين خبرنگار گفت: زهرا كاظمي در تاريخ سوم تيرماه جاري با برخورداري از تابعيت دولت جمهوري اسلامي ايران، همراه با گذرنامه ايراني و با ارائه كارت شناسايي و معرفي‌نامه از سوي مؤسسه انگليسي «كمرا پرس» تقاضاي صدور مجوز براي تهيه عكس و گزارش از دانشجويان و دانشگاه‌هاي تهران كرد.
خانم زهرا کاظمی قبل از اينکه ايرانی و يا کانادائی بوده باشد ، يک انسان شريف ، يک گزارشگر مسئول و متعهد بود که جانش را بر سر تعهدش در مقابل مردم گذاشت ، و بدست قصابان رژيم در زير شکنجه جان سپرد.
به گفته وي، اين اداره كل با توجه به اينكه مشاراليها تابعيت ايراني داشته و گذرنامه و شناسنامه ايراني ارائه داده بود، با او همانند خبرنگاران خارجي برخورد نكرد و در نتيجه براي اعطاي مجوز به او از وزارت اطلاعات استعلام نكرد.
رژيم قصابان مسلمان با هر کس که در ايران بدنيا آمده باشد و شناسنامه و پاسپورت ايرانی داشته باشد و خبرنگار هم باشد آن میکند که با خانم زهرا کاظمی کردند.
«او در آن هنگام از زواياي مختلف زندان كه با علامت «عكسبرداري ممنوع» مشخص شده بود، عكسبرداري كرد و اين اقدام موجب شد تا توسط نگهبانان زندان متوقف شود».
خانم زهرا کاظمی - خبرنگار - عکاس با در دست داشتن مجوز درگیر انجام کارش بود که توسط قصابان رژيم دستگير و در زير شکنجه بمنظور گرفتن اعتراف جان داد آنهم چه جان دادنی !!!
خوشوقت افزود: با پيگيري از طريق مراجع قضايي مطلع شديم كه زهرا كاظمي در اولين مرحله بازجويي در وزارت اطلاعات، اظهار كسالت كرده بود كه بلافاصله در تاريخ پنجم تيرماه به بيمارستان بقيه‌الله الاعظم (عج) انتقال يافت و در آنجا سكته مغزي كرد.
بيمارستان بقيه‌الله الاعظم (عج) يکی ديگر از زندانهای ادارهً اطلاعات سپاه پاسداران ميباشد.
زمانيکه پيکر اين گزارشگر قهرمان را به زندان سپاه که نام بيمارستان بر آنجا گذاشته اند برده بودند ، او در اثر شکنجه جان داده بود .
***************
پروژه اعتراف‌گيري
«ميثم»يكي از مديران اطلاعات در دوره «سعيد امامي» هدايت پروژه اعتراف‌گيري را برعهده دارد
«كيهان» اعتراف‌گيري از بازداشت‌شدگان در يك «قرارگاه نظامي» را تأييد كرد
اطلاعاتي از محل نگهداري بازداشت شدگان سياسي
بازداشت‌شدگان در قرارگاه ثارالله سپاه زير وحشيانه ترين شکنجه ها قرار دارند.
براساس سخنان هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه ديروز تهران
مردم خودشان در روزهای تظاهرات همديگر را دستگير كردند و به زندان بردند!ا
************
افزايش حجم شعار‌نويسي بر ديوارها در شهرهاي مختلف
اين شعارنويسي‌ها بر روي ديوارهاي برخي اماكن مسكوني و اداري شهرهاي قم، مسجد سليمان، همدان و شهرك‌هاي جعفريه، شهيد چمران، انديشه قديم و جديد در شهرستان شهريار بوده است.
************
تاسف عميق گزارشگران بدون مرز از در گذشت خانم زهرا کاظمی
ما مقامات رسمی جمهوری اسلامی ايران را به دليل اول دستگيری خودسرانه اين خبرنگار و سپس عدم کمک رسانی پزشکی مناسب، مسئول مرگ زهرا کاظمی می دانيم
يکشنبه ٢٢ تير ١٣٨٢ – ١٣ ژوئن ٢٠٠٣
************
*سخنگوي دولت كانادا : دولت ايران بايد در مورد مرگ زهرا كاظمي پاسخگو باشد
در پي مرگ عكاس زن ايراني، مقيم كبك كانادا " بيل گراهام" سخنگوي دولت كانادا خواستار توضيح مسئولان ايراني در قبال مرگ زهرا كاظمي،54 ساله شد.
به گزارش NATIONAL NEWS "گراهام" همچنين خواستار ملاقاتي با مسئولان ايراني شد تا در مورد چگونگي مرگ اين روزنامه نگار و عكاس كانادايي تبار توضيحاتي ارائه شود.
پس از دستگيري زهرا كاظمي، مقامات كانادايي پيش از اين نيز خواستار مذاكره با مسئولان ايراني در "اوتاوا" شده بودند كه تا اين لحظه واكنشي از سوي مسئولان ايراني ديده نشده است.
" تانيا چرچ ماچ" رئيس انجمن روزنامه نگاران و عكاسان حرفه اي كانادا در گفت و گو با شبكه CTV با اشاره به ابهامات مرگ كاظمي مدعي شد : « اين عكاس تنها به خاطر گرفتن عكسهاي خبري بازداشت و بعد از آن به علت شدت جراحات وارده به بيمارستان منتقل مي شود كه در بيمارستان (بقيه الله اعظم ) پس از رفتن به حالت كما فوت مي كند.
رئيس انجمن روزنامه نگاران و عكاسان حرفه اي كانادا در ادامه مي گويد: « ما از مسئولان دولت كانادا خواسته ايم اين موضوع را هر چه سريعتر پي گيري كنند تا روشن شود بر سر زهرا كاظمي چه آمده است.»
همچنين مادر زهرا كاظمي با مراجعه به سفارت كانادا در تهران , خواستار روشن شدن وضعيت دخترش شد.
وي در گفت و گو با بخش شبكه CTV ضمن ابراز ناخرسندي از رفتاري كه با دخترش صورت گرفته گفت: « دوستان زهرا وقتي به ملاقاتش رفتند ديدند كه موهاي سرش را زده اند و آثار جراحات روي صورت و سر او ديده مي شود.
يكي از مسئولان دولت كانادا اضافه مي كند كه "بيل گراهام" سخنگوي دولت كانادا با پسر كاظمي صحبت كرده و به او اطمينان داده است كه در پيگيري مرگ خانواده كاظمي از حمايت هاي دولت هاي كانادا و آمريكا برخوردار خواهند شد. خانواده كاظمي براي روشن شدن علت مرگ زهرا كاظمي خواستار آن هستند جنازه وي براي خاكسپاري در كانادا تحويل مقامات كانادايي شود.
ليليان تامپسون سخنگوي اتحاديه زنان كانادا نيز امروز در گفتگو با روزنامه هاي كانادا خواستار پيگيري هر چه سريعتر اين موضوع شد.
***********
همكاری شورای فرماندهان كودتائی سپاه و دادستانی تهران
قاضی مرتضوی در يك ديدار:
آقا گفت: غائله را جمع كنيد!
***********

0 Comments:

Post a Comment

<< Home