Monday, July 14, 2003

خبرنگاری كه دراثر سكته قلبی به قتل رسيد!

گزارش يك قتل:
خبرنگاری كه دراثر سكته قلبی به قتل رسيد!
قتل خانم زهرا كاظمی به دست عمله جهل، قدرت و ريا در ايران اسلامی يادآور اعدام ناگوار فرزاد بازفت (خبرنگار آبزرور) در عراق در تابستان ١٩٩٠ است
بابك جاودان خرد - دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۸۲
رژيم اسلامی دارد بار گناهان خود، آنهم از نوع «كبيره»‌اش را هرچه سنگين تر و پرونده‌ی جنايی خودرا هرچه قطورتر، می‌سازد.
شايد اين رژيم، يك حكومت منحصر بفرد در تمام دنيا و در همه‌ی اعصار و روزگاران باشد! توگويی سازندگان و پردازندگان و حاكمان آن كليه‌ی برگهای كتاب تاريخ بشر را ورق زده‌اند و از زندگی و نحوه حكومت بدترين، ظالم ترين، بيرحم ترين و حيله گرترين سلاطين و امرای همه دنيا در همه‌ی اعصار، توشه‌ای برگرفته و آنرا دستمايه برپايی و ادامه‌ی حكومت ظالمانه‌ی خود بهر وسيله، ساخته‌اند. آنها از دستاوردهای تاريخی عصر جديد نيز بزرگترين بهره‌ها را گرفته (بخوانيد سرقت‌ها را كرده!) و به ويژه لفظ خجسته‌ی «جمهوری» را كه يكی از ارمغان‌های بی نظير تمدن بشری و سياست بين المللی طی سه سده‌ی واپسين است، مصادره به مطلوب كرده و از نمد آن دستاری برای سرهای تهی از مغزشان، بافته‌اند.
در ايران اسلامی، خبرنگاران را هم می‌كشند و هم می‌ربايند و زندانی می‌كنند. آن هم فقط به يك اتهام (از نظر آنها جرم)، كه همانا اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی، باشد. جالب است كه در توجيه اين واقعه اسفبار دروغ‌های دم خروسی هم می‌گويند، آن هم از زبان وزارت اسلامی ارشاد كه گويا «مقتوله هنگام بازجويی دچار كسالت شده و بعد هم سكته‌ی مغزی كرده و در بيمارستان برادران سپاه به رغم تلاش برادران پزشك دارفانی را وداع گفته و ما هم بنا نداريم تا پيكر آن خدابيا مرز را به خانواده اش باز گردانيم چون او با گذرنامه ايرانی به ايران آمده بود و از نظر ما ايرانی است و نه كانادايی!" به عبارت ساده تر: ما چون اورا ايرانی ميدانيم با او مثل ديگر مردم بخت برگشته داخل ايران رفتار می‌كنيم و كرديم!! واقعا كه مغز مريزاد (بروزن دست مريزاد)!
شادروان زهرا كاظمی، يك خبرنگار 54 ساله كانادايي- ايرانی، كه در سوم تيرماه امسال برای تهيه‌ی عكس و خبر درباره‌ی جنبش نوين دانشجويي- مردمی ايران، باآگاهی آقايان اسلام‌پناه و به صورتی كاملا رسمی و مجاز به كشورش آمده بود، با چنان ميهمان نوازی و پذيرايی ارزشمدارانه از سوی دوستان مصمم، انقلابي- اسلامی حاج سعيد مرحوم و حسين جناغی بزودی مرحوم، روبرو شد كه دراثر شگفت زدگی ناشی ازاين پذيرايی دچار »سكته مغزی» گرديد و درگذشت! آری. وی را درحال عكس گرفتن از زندان مخوف اوين، قتلگاه بيش از 100 زندانی سياسي- عقيدتی طی اين 25 سال، دستگير كردند. كاظمی گناهی نابخشودنی مرتكب شده بود كه جزايش جز مرگ نمی‌توانست باشد. پس:
ای شمشير‌ها فرود آييد!
ای چماق‌ها بكوبيد!
ای تيغ‌ها به ببّريد!
( متن کامل )
****************

0 Comments:

Post a Comment

<< Home