Sunday, November 09, 2008

درختان دیرزیست ایستاده به مسلخ می رونـــــــــــد


اعـــــدام درختان کُهن سال و مقدس نما، به جـُرم ترويج خـرافـات!؟







پایگاه آگاهی رسانی محیط زیست (زیستا)
به فرمان آخوند میرحسینی اشکوری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان، دیرینه‌ترین و ارزشمندترین درختان گیلان، به جرم مقدس برشمردن آنها از سوی مردم! بايد قطع، کُشته، اعدام، بريده شونــــد!؟
فاجعه‌ی حیرت‌انگیز بريدن درختان کُهنسال [درختان دیرزیستی _ دیرینگان سبزپوش _ ایستادگان بُردبار] برای مقابله با ترویج خرافه‌پرستی درايران زمين اسلامزدء خرافه پرست!

در مسلخ سالوس، درختان کهن سال ايستاده می ميرنــــــــد!؟

اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان، با افتخار اعلام می‌کند: تاکنون چهل اصله درخت قدیمی مقدس‌نما در گیلان شناسایی شده که این درختان قطع و چوب آن در امور خیریه استفاده می‌شود!!! ؟؟؟
آیا به جای قطع تنه‌های این درخت‌های بی‌گناه بهتر نیست و نبود که با ریشه‌های خرافه‌پرستی [اسلام] و دلایل تمایل مردم به این باورهای افیونی [اسلامی] بپردازیم؟ آیا می‌دانید این درختان، تاریخ گویای این آب و خاک و اندوخته‌ی ژنتیکی بی‌نظیر طبیعت ايـران زمين هستند؟





درختان دیرزیست ایستاده به مسلخ می رونـــــــــــد!

چگونه است که فقط زورتان به چند درخت بی‌گناه و ناهمتا رسیده است؟ درختانی که - متاسفانه باید بپذیریم - اگر همین باورهای تقدس‌گونه نبود، بی‌شک تاکنون چیزی از آنها باقی نمانده بود!

آیا این رویکرد چیزی جز پاک کردن صورت مسأله نيست؟!

تو را به هر که می‌پرستید [ای مُلاهای مرده خوار]، دست از این قساوت [وحشيگری] و جنایت [کُشتـار] بی‌بدیل [بی مانند] در حق طبیعت وطن و نسل بی‌گناه فردای این آب و خاک بردارید. بس است دیگر.




این کهنسالان راست‌ قامت [بلنــد بالا] و سبزپوش تاریخ، چیز زیادی از ما نمی‌خواهند، فقط مواظبتی [گوشهء چشمی] که شایسته‌ی آن‌ها باشد و احترامی [ستايشی] درخور برای فرزندان نجیب‌شان. همین.





کهنسال بلنــد بالای سبزپوش، سرو سرفراز 4000 ساله ابرکــوه _ ايران



قطع درختان کهنسال گیلان به بهانه‌ی مبارزه با خرافات![+] زيستـا

نوآوری در مبارزه با خرافات ؛ درخت مقدس نما در رضوانشهر قطع شد![+] زيستـا

تخريب و نابودي جنگل هاي باستاني شمال[+] اعتمـاد

آن ها درخت ها را هم می کشننــد![+] شـکــوه

قتل‌عام درختان کهنسال به بهانه خرافه‌پرستی‬[+] زمـانــه

امروز بيش از هر روز ديگري سبز ِسبزم ...[+]ايـرانفــرا





* * * * *

ايميل يک جوان دانشجوی ايرانی از ســـوئــــــد:
من در فلن یکی از شهرهای سوئد زندگی می کنم، همانطور که می دانید یکی از صادرات مهم اینجا چوب است. اینجا دارای جنگل های وسیعی است، بعضی ها شخصی و بعضی دولتی ( مصنوعی و طبیعی ) در این شهر که اطرافش پر از جنگل و دریاجه است فقط دو درخت قدیمی دارد. که برتنه آنها شناسنامه دارد، و کسی حق ندارد حتی یک برگ آنرا بکند. مردم سوئد هرگز میوه را از درخت نمی چینند بلکه می گذارند تا خود رسیده و بر چمن اطراف آن بیفتد. یا بدور درخت تور مخصوص می بندند تا میوه رسيده روی تور بیفتد. وقتی در جنگل می خواهند درختی را قطع کنند، درخت باید یا از ریشه مشکل داشته یا خشکیده باشد. اداره محیط زیست اینجا مراقبت کافی دارد و وظیفه خود را خوب می داند و کوتاهی در آن، مورد هجوم انتقادهای وسیعی از طرف مردم است که مجبور به استعفا مسئول یا مسئولین و جریمه آن ها است. بسیار متاسفم از این که می بینم در کشورم مسولین چقدر ناآگاه از مسائل زیست محیطی هستند. البته شاید حق داشته باشند چون این کاره نیستند که هیچ لااقل بخود بدلیل نابخردی این حق را نمی دهند تا با کارشناسان مشورت داشته باشند. مشکل خرافات با قطع درخت و امثال آن حل نمی شود. بخصوص که اکنون با رفتارهای مسئولین بلند پایه (!) مملکت قوت هم گرفته. و مسئولین ایران به لحاظ خرافات بتدریج ممکن است به چشم جهانیان بصورت جوک هم درآیند؟؟؟!!!
* * * * *


بفرياد درختان شهر تبريز برسيد!
خبری ميخوام بهتون بدم از شهر تبريز كه حدود يك ماه است كه به بهانه رفع مشكل ترافيك و ايجاد خط ويژه اتوبوس های تندرو دارند درخت های بلوارهای وسط خيابان ها رو با جرثقيل از ريشه در ميارند! آقا اين جنايته! بخدا آدم گريه اش می گيره! يك عده متعلق به عصر حجر زبون نفهم كه بخاطر حقه بازي ها و سوء استفاده هاشون شهرهامون به هرج و مرج كامل كشيده شدن راه نجاتشون رو در قلع و قمع درختان معصوم چندين ده ساله خيابان ها ديدند. بفرياد درختان شهر تبريز برسيد! تا امروز خیلی از درخت های تناور و زيبای شهر رو در مسير خيابان راه آهن تا مركز شهر و دروازه تهران قطع كردن و ممكنه بخوان درختان بلوار دانشگاه تبريز رو هم كه زيبائی منحصر بفردی دارن قطع كنند. خواهش ميكنم به اين موضوع هم توجه بشه. اين افراد از خدا بی خبر هيچ چيز براشون مهم نيست و فردا اين مردم هستند كه بخاطر نبودن اين درختان مفيد و خدمتگزار در فضای آلوده و زشت شهری دچار انواع بيماری های ناشناخته روحی و جسمی خواهند شد. اين يك فاجعه و يك نسل كشی واقعيه. بفريادمون برسيد.



Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home