Saturday, September 08, 2007

نيـم نگـاه


بـی پــرده و پـوست کنــده



طرح تربيت مدرس حجاب ‌پژوه
«مهری سويزی» مشاور وزير و مدير كل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش،گفت: طرح گسترش حجاب و عفاف در مدارس از مهرماه سال جاری اجرائی می شود!

شلاق در ملاءعام
جوانی به نام «ع – م»، به جـرم دزدی، محکوم به شکنجــه 74 ضربه شلاق در ملاءعام، يكسال حبس تعزيری و شش ماه منع اقامت در بشرويه گـرديــد و پس از اجرای حكم شلاق در ملاءعام، در ميدان شهدای شهر بشرويه ، روانهء زندان شد.



خط فقر در كلان شهرهــا
محمد رضا هاتفي مينائی، بازرس كانون عالی كارفرمايی رژيم، گفت: خط فقر در كلان شهری مانند تهران امسال به مــرز 500 هزار تومان رسيــده است! دستمزد مصوب شورای عالي كار نـمی تواند نيازهای اساسی كارگران كشور را برآورده نمايد! قانون كار فعلی مختص كشوری عقب مانده است!؟

پـان پـراگ" برای نوجوانان"
محمد رضا جهانی، جانشين دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر، اعلام کرد: مصرف ماده مخدر جديدی به نام "پان پراگ" در ميان جوانان و نوجوانان كشور رواج يافته است!؟ اين مخدر را با عنوان خوشبو كننده دهان و به نام های ("راجا" ، "تايتانيك"،"پان عربی" ، "ويتامين" ، "ملوان زبل" ،"پان اسفناج" "گوتكا" ،"ناس خارجی" و "پان پاكستانی") به جوانان و نوجوانان می‌فروشند!!! اين مواد در پاكستان ، اندونزی ، مالزی ، فيليپين ، چين ، تايوان ، كامبوج ، ويتنام ، لائوس و هند توليد مي‌شود!


عبا، عمامه و لباده _کالای معنــوی_
اين روزها روحانيان و طلبه‏های(آخــوندک هـا) حوزه های علميه خود را برای سفر تبليغی(خرافه پراکنی) در ماه مبارک رمضان آماده مي کنند و به همين خاطر خريد و قيمت اين کالا های معنوی، «عبا، عمامه و لباده» در قم خيلي بالا رفته است!
طلبه ها بعد از شش سال درس(دروغگوئی، خرافه و مهملات پراکنی) خواندن در حوزه‏های علميه می توانند معمم شوند، يعنی پوشيدن رسمی لباس روحانيت(آخــوندی). لباس روحانيت «عبا، عمامه و لباده» يعنی نماد يک دانش‏آموخته حوزوی!

حاج خـانم بايــد سخنرانی کنــد !
چندی پیش دارالنشر لبنانی «الهادی»، کنفرانس بین المللی بزرگی را در مورد کتاب جهان عرب در قصر سازمان یونسکو در بیروت ترتیب داده بود، در پايان برنامه، ناگهان حاج خانم «طیبه ماهروزاده » همسر غلامعلی حداد عادل، به همراه جمعی دولتیون ایرانی وارد سالن شد، رفتند ردیف اول و نشستند، مسئول مراسم گفت: بی برنامه وارد مراسم شده اند و مرا تهدید کرده اند که اگر اجازه ندهی ایشان سخنرانی کند پدرت را درمی آوریم!
... و حاج خانم سخنرانيش را با اين جمله آغاز کرد: "نمی خواستم سخنرانی کنم اما مسولان مراسم خیلی اصرار کردند و من پذیرفتم ...""

فرار سرمایه از ایران به امارات
گزارش نشریه اقتصادی «مید»: شمار ایرانیان در امارات عربی هم اکنون حدود چهارصد هزار نفر است که از زمان بروی کار آمدن دولت احمدی نژاد، دو برابر شده است! طی دو سال گذشته، ایرانیان میلیاردها دلار در امارات متحده در بخش املاک سرمایه گذاری کرده انــد! خریداران املاک فقط بازرگانان ایرانی نیستند، بلکه خیلی از مقامات دولتی نیز اقدام به خرید ملک در امارات کرده اند!

معجون جايگزين بنزين !
برخي صاحبان خودروهای شخصی بين شهری در «ايلام» به دنبال سهيمه بندی بنزين اقدام به جايگزينی معجون جديدی با تركيب « نفت و الكل سفيد و بنزين » كرده اند!

نرخ بيکاری زنان در ايران
زهرا فروزنده، كارشناس ارشد مطالعات زنان، اعلام کرد: با استناد به آمار دبيرخانه شوراى عالى اشتغال در دى ماه 1380نرخ بيكارى زنان تحصيل کرده در سال1345 برابر با 2% بوده و در سال 1375 ، 3/13% و در سال 1380 به 3/18% افزايش يافته است!؟
هم اكنون نرخ مديريت زنان در ايران 7/2% در مقابل سهم 3/97%ی مردان است!؟


کمک های ميلياردی به مساجــد و حوزه ها !
احمدی نـژاد، گفت: در سال 85 و 86 مبلغ يک صــد ميليارد تومن به مساجد و حوزه ها پـرداخت شد و سال آينده 2 برابر پـرداخت خواهد شــد!

بـازمـانده هـا از تحصيـل !
«مهری سويزی» مشاور وزير و مدير كل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش،گفت: هم اكنون 9 هزار و 368 دانش‌آموز دختر در 63 منطقه آموزشي 11 استان كشور بازمانده از تحصيل هستند و با بررسي 37 منطقه آموزشی محروم ديگر به 13 هزار نفر برسد !؟
تاكنون استان‌های كهگيلويه و بويراحمد با 4 هزار و 126 نفر، گيلان با يكهزار و 28 نفرو خراسان رضوی با 796 نفر بيشترين سهم را در بازماندگی از تحصيل دانش‌آموزان دختر در مناطق محروم داشته‌انــد!!!



گورستان، بهشت زهرا، تفرجگاه تهرانی هــا
نگرانی شهروندان تهرانی برای مـُردن و کفن و دفن اموات تا 12سال آينده با توسعه بهشت‌زهرا، رفع شــد!
محمود رضاييان، مديرعامل سازمان بهشت زهرا، گفت: با اجرايی شدن طرح توسعه 160 هکتاری بهشت زهرا، ظرفيت اين گورستان تا 12 سال آينده براي دفن اموات تهراني افزايش يافت. بـا بهره‌مندی از فضاي سبز 600 هکتاری، گورستان بهشت زهرا به تفرجگاه شهروندان تهرانی تبديل شده است!



دستور رهبر انقلاب درباره گرانی‌ها
نتيجهء تأكيد ويژه‌ء خليفه خامنه ای مبنی بر مهار موج گراني‌ها توسط دولت، گراني‌ها به طرز وحشتناکی در ده روز اخير تشديد شد!؟ شركت‌های دولتي توليد لبنيات عرضه شير پاستوريزه با قيمت‌های يارانه‌ای (ليتری 250 تومان) و آزاد (ليتری 450 تومان) قيمت شير را به ليتری 600 تومان افزايش داده و به جای شير ليتری 250 و 450 تومان، شير توليدی را صرفا با قيمت 600 تومان در بسته‌بندی كاغذی به بازار عرضه كرده‌انــد! قيمت‌های گوشت سفيد و قرمز نيز با افزايش حدود 30%ی نسبت به سال گذشته و عرضه برنج خارجی با قيمت‌ هر كيلو 1400 تا 1600 تومان، افزايش قيمت 40%ی نسبت به سال گذشته دارنــد! گرانی 30 تا 50%ی در اجاره بهای مسكن و گراني 20%ی در شهريه مدارس را فراموش نکنيــد! با افزايش شديد قبوض مصرف برق و گاز در ماه‌های اخير، شهروندان تهرانی، هزينه‌ای دو برابر سال گذشته را برای مصرف مشابه می‌پردازند!؟


Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home