Monday, September 24, 2007

مهــر مــاه نـا مهــربـون 86


آغاز سال تحصيلی مدارس



دانش آموزان بی مـدرســـه !
غلامرضا منتظرالمهدی، فرماندار نهاوند، اعلام کــرد: در آستانه بازگشايی مدارس و دانشگاه ها بيش از 12 هزار نفر دانش آموز در شهرستان نهاوند به دليل آماده نبودن مدرسه و كلاس درس سرگردان هستند!؟
حميد ابراهيمی، رئيس سازمان آموزش و پرورش در آذربايجان غربی، اعتراف كرد: 13% از دانش آموزان واجد شرايط تحصيل در اين استان از تحصيل محروم هستند و اغلب اين افراد به دليل تنگناهای مالی توان ادامه تحصيل ندارنــــد!!!


اين هم کلاس درس ما در روستائی در مازنـدران

دهها هزار دانش‌ آموز معتاد در ایران
فارس - محمد‌رضا جهانی، جانشين دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر رياست جمهوری، گفت: بيش از 30 هزار دانش آموز معتاد در سيستم آموزش و پرورش وجود دارد كه بايد برای درمان آنان برنامه‌ريزی شود!؟

مدارس جامعه تعليمات اسلامی!
ايسنا: فاضلـی، معاون توسعه مشاركت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش، اعلام کرد: 11 هزار دانش‌آموزش در بيش از 60 مدرسه جامعه تعليمات اسلامی، سال تحصيلی 87-86 را آغاز كردند! كسب علم در فرهنگي قرآنی، علمي است كه در خدمت همه مردم جهان باشد!؟


اينجـا مـازندران است و اين هـم کلاس درس ما زيـر سقف آسمون


"مهر" برای همه مهربان نیست!
در سال تحصیلی 87 -86 ، یک میلیون و200 هزار نوآموز برای اولین بار وارد مدرسه می شوند اما شاید اگر همه نوآموزان این مرز و بوم در خانواده هایی با توان مالی مناسب زندگی می کردند، آمار کلاس اولی ها بیشتر از این بود.
نبود عدالت اقتصادی و مشکلات ناشی از هزینه های سرسام آور زندگی در جامعه ، باعث شده که عده ای از خانواده ها به ناچار، از تحصیل بچه های خود چشم بپوشند و آنان را خانه نشین کنند.




نميدونم اينجا مدرسه است يا شکنجــه خونه با اين روپـوش و لچـک اجبـاری؟!


مدارس تخريبـی !
آخوند سيد هدايت‌الله هاشمی‌نسب، مديرکل نوسازی مدارس خراسان‌رضوی، گفت: 42% مدارس استان تخريبــی اند!؟
تعداد مدارس استان خـراسان ‌٧ هزار ساختمان می باشـد که از اين تعداد، ‌٣ هزار و ‌٣٦٣ ساختمان فرسوده هستند و بايد تخريب و بازسازی شوند!


اين اتاق کلاسمونــه با ميز و نيمکت هـای 40 سال پيش!؟

بر اساس آخرین برآوردهای انجام شده، بالغ بر300 هزار ایرانی 11 تا 14 ساله داخل کشور که در سن تحصیل هستند، خارج از مدارس به سر می برند. و آیا واقعاً دور از ذهن است که بخش قابل توجهی از این آمار در اثر مشکلات مالی ایجاد شده باشد؟
مسائل فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و... مانع از درس خواندن این بچه ها شده است.


اينجا حيات مدرسمون و زنـگ تفـريحمون!!!

رواج نوعی اشرافی گری در مدارس غیر انتفاعی
مدارس غیر انتفاعی(؟) به صورت هتل اداره می شوند و از دانش آموز به عنوان یک اشراف زاده نگهداری می کنند.
امروزه بسیاری از کسانی که به قول معروف دستشان به دهنشان می‌رسد هم توانایی اینکه فرزندان خود را در مدارس غیرانتفاعی ثبت نام کنند، ندارند!



صحبت از تحصیل دانش آموزان در مدارس دولتی است. خانواده‌های که از تمکن مالی مناسب برخوردار نیستند، از پس خرج‌های مختلف تحصیل فرزند خود برنمی‌آیند. این خرج‌ها می‌تواند شامل کیف و روپوش مدرسه و لوازم التحریر رنگارنگ باشد تا هزینه‌های متفرقه‌ای که در مدارس به والدین تحمیل می‌شود. و پدر خانواده باید محرومیت فرزند خود را ببیند و زیر بار فشار این غصه کمر خم کند.

گزارشی از خبرگزاری حکومتی مهر [+]


Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home