Sunday, October 07, 2007

آينــده سـازان


روز جهــانـی کــودک!؟

احکام مـذهبـی، تفکــر اسلامی، عامل اصلی بيکاری، فقر، فساد ، تبعيض و بسياری از آسيب‌های اجتماعـی است !؟





8 اُکتبــر بـرابـر بـا 16 مهــر ماه رو ز جهـانی کودک در ايران ِ اشغال شده می باشد.

روز کودک بر کودکانی که خيـابـان خـانــهء آن هاست، بر کودکان دست فروش، فال فروش، آدامس فروش، واکسی، بر گداهای خردسال سرچهار راه ها، جا جای پياده روهای تهران و شهرستان ها، بر کودکان کارگر در کوره پزخانه ها، به کودکان تـن فروش، مواد فروش و... در زير سايه شوم و سياه حکومت اشغالگر اسلامی با دردی جگر سوز خجسته بـاد!!!

و بر بانييان مرگ آفرين ِ هــرم حاکميت اسلامی ننگ و شــرم بـاد.


اشــاره:
زيـرنويس عکس ها برگرفته شده از گزارش مراکز خبرپراکنی حکومتی و آمـار و اعــداد از زبان کارگزاران مواجب بگير رژيـم گفتـه شده است!



سالازار فولكمن، ـ نماينده صندوق حمايت از كودكان سازمان ملل متحد در ايران (يونيسف) ، گفت: استان سيستان و بلوچستان از جمله استان‌هايی است كه كودكان در آنجا در شرايط نامناسبی نسبت به ساير كودكان كشور به سر می‌برند!؟


سيد حسن موسوی چلك ـ مديركل دفتر امور آسيب ديدگان اجتماعی سازمان بهزيستی كشور ـ اعلام کرد: در حال حاضر سالانه به طور متوسط ‌١٠ هزار كودك وارد سيستم مراكز كودكان كار و خيابانی سازمان بهزيستی شده و از آن خارج می‌شوند!


تعداد كودكان خيابانی (به طور كلی كودكان و نوجوانان ساكن در مناطق محروم، آسيب خيز و سكونت‌گاه‌های غيررسمی _ زاغه و حاشيه نشين های) در تهران، بندرعباس، شيراز و مشهد و به طور كلی شهرهای بزرگ صنعتی بيشتر از ساير شهرها است!



در حال حاضر بيش از ‌١٨% از كودكان كار و خيابانی بی‌سواد و كم‌سواد هستند كه برخی از اين افراد پس از گذراندن مقاطع ابتدايی يا راهنمايی ترك تحصيل كرده و برخی ديگر به دليل سطح هوشی پايين، ويژگی لازم برای ادامه تحصيل را ندارند!!!


يك ميليون و ‌٨٠٠ هزار كودك خارج از چرخه تحصيل!؟


محمدحسين جوادی ـ مدير كل دفتر امور كودكان و نوجوانان سازمان بهزيستی كشور ـ گفت: در حال حاضر هفت ميليون كودك خردسال در كشور وجود دارد. حدود ‌٣٥% جمعيت كشور را كودكان تشكيل می‌دهنــد، هم اكنون حدود يك ميليون و ‌٨٠٠ هزار كودك علی‌رغم تاكيد قانون اساسی و پيمان‌نامه حمايت از حقوق كودك، خارج از چرخه تحصيل هستند!؟



فقر يكی از عوامل موثر در كودك آزاری است!؟


يزدانی ـ مدير عامل انجمن حمايت از حقوق كودكان ـ گفت: اوضاع اقتصادی و اجتماعی كشور به سمتی است كه مدام توليد كودك كار و خيابانی می‌كند!



هيچ دولتی در طول ‌١٠٠ سال گذشته تا امروز به اين اندازه پولدار نبوده است!


52% كودكان آزار ديده دختـر و 48% پسر بوده انــد! 31% كودكان يك تا سه سال ، 21% كودكان شش تا 10 سال و 9% كودكان 12 تا 18 سال مورد آزار و خشونت قرار مي‌گيرند !


ردهء سنی كودكان آزار ديده از سوی محارم (پدر يا برادر) بين ‌١٠ تا ‌١٣ سال می باشــد!؟


پدر كودكانی كه مورد خشونت قرار گرفته‌اند، يا معتاد بوده‌اند يا به دليل بيكاری درگير فقر هستنــد!



پــدر و مـادر ِ ‌٣٠% خانواده‌های کودک آزار معتـاد به مواد مخدر می باشنــد!؟



Labels: , ,

1 Comments:

At 9:03 AM, October 10, 2007, Anonymous Anonymous said...

ای ننگ بر آنانکه با تلاشی مذبوحانه در صدد نشر فرهنگ دریوزگی، زانودن، فقر و بی هویتی هستند.
ای کاش ملتی داشتیم که بجای مِهر به "قران" و لاطائلاتش به ایران و ایرانی دردمند می اندیشید و ...

 

Post a Comment

<< Home